Poinformowano, że opierać się ona będzie m.in. na raporcie Instytutu Badań nad Gospodarką Rynkową, a także analizach fDi Intelligence - agendy wydawnictwa Financial Times; wynika z nich, że region od lat jest liderem w kraju pod względem atrakcyjności inwestycyjnej w sferach działalności przemysłowej i usługowej.
Trzydziestosekundowy film przywołuje też m.in. informacje nt. Katowickiej Specjalnej Strefie Ekonomicznej, w której od początku jej powstania ponad 200 przedsiębiorstw zainwestowało ok. 20 mld zł, tworząc ponad 50 tys. nowych miejsc pracy. Wskazuje również na potencjał 4,6 mln mieszkańców, z czego ok. 3 mln "stanowią osoby w wieku produkcyjnym". W Śląskim kształci się blisko 10 proc. wszystkich studentów w kraju.
Zachęcający do inwestowania w województwie śląskim film prezentuje też dokonania regionu m.in. w zakresie infrastruktury komunikacyjnej.
Kampania będzie towarzyszyła m.in. rozpoczynającemu się w środę Europejskiemu Kongresowi Gospodarczemu.
- Podczas Europejskiego Kongresu Gospodarczego zjadą do województwa śląskiego najważniejsi politycy, przedsiębiorcy oraz przedstawiciele administracji samorządowej" - powiedział dyrektor wydziału gospodarki, promocji i współpracy międzynarodowej w Urzędzie Marszałkowskim Tomasz Stemplewski. Dodał, że jest to najlepszy moment "na rozpoczęcie działań promujących".
Film, który powstał w ubiegłym roku za ok. 80 tys. zł, będzie emitowany do 16 maja (łącznie ok. 1000 emisji) w kilkunastu stacjach telewizyjnych, a także w internecie. Szacuje się, że reklamę może obejrzeć ok. 1,7 mln osób.
Stemplewski poinformował, że koszt emisji telewizyjnych wyniesie 650 tys. zł.
Szukasz terenów inwestycyjnych? Zobacz oferty na PropertyStock.pl


Komentarze