Szef Rady Miasta: Budowa CPK to ogromna szansa dla Płocka


Dla Płocka budowa Centralnego Portu Komunikacyjnego (CPK) to ogromna szansa, w tym na zyskanie szybkiego połączenia kolejowego - oświadczył w czwartek przewodniczący rady tego miasta Artur Jaroszewski (PO) i jednocześnie zadeklarował poparcie dla projektu inwestycji.
W porządku obrad czwartkowej sesji radnych Płocka znalazł się punkt dotyczący planów budowy CPK oraz perspektyw rozwoju linii kolejowej łączącej to miasto z lotniskiem. Założenia projektu przedstawił Marcel Klinowski z zespołu doradczego Pełnomocnika Rządu ds. CPK.
Przewodniczący płockiej rady wyraził przekonanie, że miasto to jest jednym z tych, "które z ogromną nadzieją patrzą na projekt budowy CPK". Podkreślił przy tym, że przedsięwzięcie to jest "szczególnie istotne z punktu widzenia połączonego z budową CPK komponentu drogowo-kolejowego, zwłaszcza kolejowego".
Szukasz terenów inwestycyjnych? Zobacz oferty na PropertyStock.pl
"Dla Płocka budowa CPK to ogromna szansa. Dlatego popieramy ten projekt" - oświadczył Jaroszewski. I zaapelował "by to, co będzie się działo z budową CPK, a zwłaszcza z jego komponentem drogowo-kolejowym związanym z Płockiem nie odbywało się bez udziału miasta".
"Nie chcemy być głównym decydentem. Natomiast prosimy o konsultacje z nami, by nie wytyczano nowych dróg i szlaków biegnących w pobliżu Płocka bez udziału władz samorządowych. O to prosimy i deklarujemy swoją współpracę w tym zakresie" - powiedział Jaroszewski.
Klinowski, wspominając, że Port "Solidarność" ma powstać na terenie mazowieckich gmin Baranów, Teresin i Wiskitki - 80 km na południe od Płocka - podkreślił, że "jest to miejsce w sercu Europy, które zapewni transport osób w regionie Europy Środkowej i Wschodniej, zamieszkałym łącznie przez 180 mln osób, w którym najszybciej rośnie ruch lotniczy w całej Unii Europejskiej".
"Budowa samego Portu +Solidarność+ to 37 tys. miejsc pracy na lotnisku oraz do 150 tys. miejsc pracy w jego otoczeniu, na terenie Mazowsza. To również olbrzymia szansa dla polskiego przemysłu, na rozwój polskiej gospodarki" - zaznaczył członek zespołu doradczego Pełnomocnika Rządu ds. CPK w Ministerstwie Infrastruktury.
Zwrócił uwagę, że strategiczna inwestycja, planowana do 2027 r., to także korzyści wynikające z ochrony środowiska w związku z rozbudową sieci kolejowej. "CPK to jest głównie rozwój krajowej sieci kolejowej, zwiększenie dostępności komunikacyjnej poszczególnych regionów" - mówił Klinowski. Ocenił przy tym, iż obecna oferta kolejowa w miastach liczących powyżej 10 tys. mieszkańców, których jest w Polsce ponad 100, jest niewystarczająca.
- 1
- 2
WSZYSTKIE KOMENTARZE (0)
Nie ma jeszcze komentarzy. Twój może być pierwszy.