"Chiny pod względem geograficznym są całkiem duże dlatego z ekonomicznego punktu widzenia opłaca się mieć fabryki w innych częściach kraju, aby móc zmniejszyć koszty logistyki" - powiedział dyrektor generalny Tesli. "Czym szybciej zwiększy się poziom produkcji tym więcej pieniędzy można będzie zarobić" - ocenił.

Chiny to po Stanach Zjednoczonych drugi rynek zbytu dla Tesli. Firma chce aby początkowo fabryka w Szanghaju produkowała 500 tys. samochodów rocznie. Z czasem liczba ta ma wzrosnąć do 1 mln.

Dzięki lokalnej produkcji Tesla będzie mogła szybciej dostarczać samochody na chiński rynek, co pozytywnie odbije się na wynikach finansowych firmy - dodał Musk.

W maju Tesla zaczęła przyjmować zamówienia na produkowane w Chinach sedany Model 3. Jest to najtańszy samochód w ofercie firmy. Dzięki produkcji w ChRL amerykańska firma będzie mogła uniknąć konsekwencji celnych związanych z wojną handlową USA i Chin.

Szukasz terenów inwestycyjnych? Zobacz oferty na PropertyStock.pl