PARTNERZY PORTALU


#whyoffice

SERWIS SPECJALNY

Jak zatrzymać na pokładzie najlepszych pracowników?

Jak zatrzymać na pokładzie najlepszych pracowników?
Według badań przeprowadzonych na zlecenie Ricoh trzech na pięciu pracowników zatrudnionych w małych firmach po ustaniu pandemii będzie pracować z biura. Fot. unsplash.com (Israel Andrade).
  • Autor: PropertyNews.pl
  • Dodano: 27 maj 2021 12:41

Home Office ujawnił trudności w dostępie do danych zgromadzonych w firmowych systemach. Dobrym wsparciem byłyby narzędzia do automatyzacji. Dzięki nim można podnieść komfort pracy i zatrzymać na pokładzie najlepszych pracowników.

  • Autor: PropertyNews.pl
  • Dodano: 27 maj 2021 12:41
  • 58 proc. pracowników zatrudnionych w małych firmach zakłada, że po ustaniu pandemii będzie pracować z biura.
  • Żmudne procesy administracyjne są wskazywane przez 45 proc. badanych jako jedna z głównych przyczyn obniżonej efektywności pracy w domu.
  • Małe firmy borykają się często z brakiem środków na inwestycje w nowe technologie. Kluczowe jest znalezienie dobrego doradcy i zaplanowanie ścieżki cyfrowej transformacji.

Według badań przeprowadzonych na zlecenie Ricoh trzech na pięciu pracowników zatrudnionych w małych firmach po ustaniu pandemii będzie pracować z biura. Główną przeszkodą we wdrożeniu elastycznego modelu pracy w firmach z tego sektora jest brak dostępu do danych podczas pracy zdalnej oraz procesy bazujące na papierowych dokumentach.

Czytaj też: Ricoh ceni budowanie społeczności biurowej

Najciekawsze biura, biurowce, powierzchnie coworkingowe oraz biura serwisowane na sprzedaż lub do wynajęcia. Zobacz oferty na PropertyStock.pl

Żmudne procesy administracyjne są również wskazywane przez 45 proc. badanych jako jedna z głównych przyczyn obniżonej efektywności pracy. Ponadto brak dostępu do narzędzi umożliwiających automatyzację i wprowadzenie elektronicznego obiegu dokumentów hamuje rozwój małych firm. Minimalne inwestycje w innowacyjne środowisko pracy i cyfrową transformację przekładają się niejednokrotnie również na niższy poziom obsługi klienta oraz uniemożliwiają wprowadzenie określonych, stałych standardów w tym zakresie.

Jak zatrzymać na pokładzie najlepszych pracowników

Aż 40 proc. badanych, podczas pracy zdalnej, narzekała na trudności w dostępie do danych zgromadzonych w firmowych systemach. 51 proc. uważa, że dobrym wsparciem byłyby narzędzia do automatyzacji. Dzięki nim można podnieść komfort pracy i zatrzymać na pokładzie najlepszych pracowników.

Ten argument ma duże znaczenie, bowiem aż 25 proc. respondentów wskazało, że rozważa zmianę pracy i przejście do firmy, która zapewni im lepsze warunki do pracy.

- Małe firmy borykają się często z brakiem środków na inwestycje w nowe technologie. Dlatego często doradzamy naszym klientom z tego sektora przyjęcie metody małych kroków. Wprowadzanie nawet małych zmian przynosi dużo dobrego. Kluczowe w tym procesie jest znalezienie dobrego doradcy i zaplanowanie ścieżki cyfrowej transformacji – powiedział David Mills, CEO Ricoh Europe.

Badanie zrealizowano na zlecenie Ricoh na próbie badawczej 1400 pracowników zatrudnionych w małych firmach w Europie.

 

Retransmisja sesji:

Property Forum ONLINE – Fokus na Śląsk


WSZYSTKIE KOMENTARZE (0)


Nie ma jeszcze komentarzy. Twój może być pierwszy.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 34.239.179.228
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin serwisu

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!