PARTNERZY PORTALU


#whyoffice

SERWIS SPECJALNY

Open space nadal na fali

Open space nadal na fali
Mimo pandemii biura zyskują na atrakcyjności, bo firmy w nie inwestują. Fot. Shutterstock
  • Autor: PropertyNews.pl
  • Dodano: 08 paź 2021 14:33

Mimo pandemii biura zyskują na atrakcyjności, bo firmy w nie inwestują. - Dzisiaj większość organizacji postrzega biuro jako narzędzie HR-owe. W Warszawie jest dwuprocentowe bezrobocie. To najniższy wskaźnik wśród europejskich metropolii. Zatem mamy do czynienia z rynkiem pracownika - tłumaczy Piotr Capiga, Associate, Deputy Head of Tenants Representation, Office Department Cushman&Wakefield.

  • Autor: PropertyNews.pl
  • Dodano: 08 paź 2021 14:33
  • Hybrydowy system pracy jest dla większości firm dominującym modelem długoterminowych struktur zatrudnienia. 
  • Wielu pracodawców wkłada dużo wysiłku w to, aby biura były tak atrakcyjne, że pracownicy sami do nich będą chcieli wrócić. 
  • Model hybrydowy daje powód do optymalizacji powierzchni najmu. Jednak większość najemców idzie w kierunku pomniejszenia części przeznaczonej do pracy po to, by powiększyć strefy mające uatrakcyjnić pobyt w biurze. 
  • Z perspektywy wielu organizacji, łatwiej jest zapewnić bardzo atrakcyjne środowisko pracy i tym przekonać do siebie młode talenty, niż rywalizować jedynie poziomem wynagrodzenia

Pandemia tylko przyspieszyła popularyzację pracy hybrydowej, ponieważ ten proces zaczął się wcześniej.

Biurowce wynajmują się coraz lepiej

Najciekawsze biura, biurowce, powierzchnie coworkingowe oraz biura serwisowane na sprzedaż lub do wynajęcia. Zobacz oferty na PropertyStock.pl

– Już rok, a nawet dwa lata przed covidem, ten styl pracy był testowany. Dzisiaj hybryda dla większości naszych klientów jest dominującym modelem długoterminowych struktur zatrudnienia w biurze – tłumaczył podczas webinaru „Jaka przyszłość czeka biura” Piotr Capiga, Associate, Deputy Head of Tenants Representation, Office Department Cushman&Wakefield.

Jednocześnie wielu pracodawców wkłada dużo wysiłku w to, aby biura były tak atrakcyjne, że pracownicy sami do nich będą chcieli wrócić. Na razie jednak nie wykonują gwałtownych ruchów.

Eksperyment z pracą zdalną wypadł świetnie, ale największy egzamin jeszcze przed nami

– Na szczęście dla najemców polski rynek biurowy funkcjonuje tak, że to wynajmujący/właściciel budynku najczęściej pokrywa koszty nowej aranżacji. To się oczywiście zazębia z datą wygasania umowy, z momentem w którym dana organizacja rozpoczyna proces zmiany siedziby lub renegocjacji umowy najmu. Z całą pewnością to jest element, który na razie blokuje najemców przed rezygnacją z nadmiernej powierzchni - wyjaśnia Piotr Capiga.

  • 1
  • 2

WSZYSTKIE KOMENTARZE (0)


Nie ma jeszcze komentarzy. Twój może być pierwszy.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 35.173.35.159
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin serwisu
Property News

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!