PARTNERZY PORTALU
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl


Branża usług dla nieruchomości stworzy nowe miejsca pracy

Branża usług dla nieruchomości stworzy nowe miejsca pracy
shutterstock
  • Autor: PropertyNews.pl
  • Dodano: 02 lip 2020 13:24

Polska Rada Facility Management podsumowuje pierwszy kwartał pandemii w usługach zarządzania i utrzymania obiektów. Rośnie znaczenie funkcji FM dla organizacji i pojawiają się nowe wyzwania w obszarze ich strategicznego wsparcia.

  • Autor: PropertyNews.pl
  • Dodano: 02 lip 2020 13:24

Dostawcy z rynku FM notują wzrost sprzedaży usług o średnio 15 proc.w stosunku rok do roku.
Odnotowano wzrost popytu na usługi profesjonalnego utrzymania czystości o średnio 20 proc. we wszystkich segmentach.

W hotelach zmniejszenie zapotrzebowania na usługi FM od 25 proc. do nawet 45 proc. w zależności od lokalizacji. W centrach handlowych zmniejszenie popytu od 15% do nawet 30% w zależności od lokalizacji.  Zapewnienie czystości jest najważniejszą usługą dla tego segmentu klientów. W biurach popyt na usługi FM   nieco zmniejszony jednak w znakomitej większości pozostaje na tym samym poziomie. Priorytetem jest spełnienie reżimu sanitarnego i zapewnienie bezpieczeństwa zdrowotnego pracownikom. W produkcji  popyt na usługi FM zależy od rynku klienta. W automotive restrukturyzacje linii produkcyjnych spowodowane spadkami produkcji wymuszają prace dostosowawcze. W sektorze produktów pierwszej potrzeby wzrost zamówienia na usługi FM o średnio 15 proc. W logistyce i magazynach zarejestrowano największy wzrost zamówień na usługi obiektowe, nawet 20 proc.

Wzrost popytu na profesjonalne usługi czystości

Branża Facility Management zajmująca się świadczeniem różnorodnych usług związanych z utrzymaniem i zarządzaniem obiektami w czasie pandemii wykazała się dużą elastycznością, sprawnie adresując potrzeby właścicieli i zarządców budynków w zakresie zapewnienia  bezpieczeństwa ludzi i spełnienia rygorów reżimu sanitarnego.

W czasie pandemii ta wspierająca funkcja stała się krytycznym elementem umożliwiającym działanie przedsiębiorstw i organizacji.

- W pierwszej fazie pandemii zarówno dostawcy FM jak i działy wewnętrzne musiały szybko rozszerzyć procedury kryzysowe, przeszkolić pracowników znajdujących się na pierwszej linii frontu oraz zapewnić odpowiedni do reżimu sanitarnego serwis techniczny i sprzątający”. Pandemia zwiększyła zapotrzebowanie na specjalistyczne usługi sprzątania z mało stosowaną dotąd dezynfekcją i ozonowaniem oraz serwis techniczny związany z systemami wentylacji i klimatyzacji - zauważa Lech Wodecki, CEO Apleona.

Mobilizacja usług w ciągu 24 h

Gwałtowny wzrost popytu na te usługi w pierwszej fazie pandemii wymagał sprawnej organizacji i koordynacji. Przedsiębiorstwo Zarządzania Nieruchomościami zaledwie w ciągu jednego weekendu obsłużyło kilkaset obiektów. Czasowo zostały jednak wstrzymane drobne prace modernizacyjne, remonty chociaż w niektórych przypadkach przerwy postojowe były wykorzystywane właśnie do wykonania takich prac. 

EEC On-line

Retransmisja sesji:

EEC Online - Sesja: Rynek nieruchomości komercyjnych – koniunktura, inwestycje, klient


WSZYSTKIE KOMENTARZE (0)


Nie ma jeszcze komentarzy. Twój może być pierwszy.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.228.220.31
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin serwisu

REKOMENDOWANE DLA CIEBIE

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!