Budowlanka nie wydaje


Pomimo spadku skali inwestycji w polskiej gospodarce, ponad 45 proc. firm z sektora budowlanego planuje rozwój swojego biznesu. Jednak firmy w pierwszej kolejności stawiają na akwizycje nowych klientów (66,1 proc.) i zwiększanie zatrudnienia (55,7 proc.), co się odbija na planach inwestycyjnych w maszyny i nowe technologie - wynika z badania Work Service.
Rekrutowani mają być pracownicy niskiego i średniego szczebla, których branża będzie poszukiwać za pomocą kanałów internetowych i dzięki rekomendacjom pracowniczym.
- Z naszych badań wynika, że firmy z branży budowlanej chcą w tym roku stawiać na pozyskiwanie nowych klientów, ale co jeszcze ważniejsze planują zwiększać zatrudnienie. Ponad 55 proc. przedstawicieli sektora zapowiada rekrutacje, które są stawiane wyżej w hierarchii wartości rozwoju firmy niż inwestycje w nowy sprzęt czy możliwości rozszerzenia modelu biznesowego. To pokazuje, że przedsiębiorcy odraczają długoterminowe inwestycje i starają przeznaczać kapitał na pozyskiwanie zasobów ludzkich, niezbędnych do realizacji bieżących zamówień - podkreśla Krzysztof Inglot, pełnomocnik zarządu Work Service.
Biura do wynajęcia. Zobacz oferty na PropertyStock.pl
WSZYSTKIE KOMENTARZE (0)
Nie ma jeszcze komentarzy. Twój może być pierwszy.