PARTNERZY PORTALU


Chemia budowlana bez kryzysu. Selena chwali się wynikami finansowymi

Chemia budowlana bez kryzysu. Selena chwali się wynikami finansowymi
Krzysztof Domarecki, prezes Grupy Selena, fot. mat. prasowe
  • Autor: PropertyNews.pl
  • Dodano: 27 lis 2020 15:41

Grupa Selena, producent i dystrybutor chemii budowlanej oraz właściciel marki TYTAN PROFESSIONAL, na koniec trzeciego kwartału 2020 roku zanotowała przychody ze sprzedaży w wysokości 1,04 mld zł, co oznacza wzrost o 2,6 proc. r/r, pomimo ograniczeń w działalności gospodarczej kontrahentów, spowodowanych przez pandemię. Po trzech kwartałach br. zysk netto Grupy wyniósł 75,7 mln zł, a wygenerowany przez nią zysk operacyjny (EBIT) osiągnął poziom 110,2 mln zł i był wyższy o 71,1 proc. w porównaniu z analogicznym okresem w roku ubiegłym.

  • Autor: PropertyNews.pl
  • Dodano: 27 lis 2020 15:41

Pomimo trwającej obecnie pandemii koronawirusa, w pierwszych trzech kwartałach  Grupa Selena zanotowała dobre wyniki finansowe. Zysk brutto ze sprzedaży Grupy w omawianym okresie osiągnął poziom 358,8 mln zł i był o 44 mln zł większy niż w poprzednim okresie. Wynik ten spowodowany był m.in. utrzymującym się spadkiem cen surowców i materiałów produkcyjnych na rynku. Poprawie uległa także rentowność brutto sprzedaży, która wyniosła 34,6 proc. – czyli o 3,4 p.p. więcej niż przed rokiem – i była skutkiem stałego zwiększania udziału w ofercie produktów innowacyjnych o wyższej marży oraz optymalizacji receptur wybranych rozwiązań.

- Załamanie gospodarcze, z którym mamy do czynienia w 2020 roku ma charakter pewnego szoku, zarówno podażowego jak i popytowego, ale gospodarki europejskie i azjatyckie są w fazie odbicia. Na tym tle Selena, działająca w branży materiałów budowlanych, w nieco innej perspektywie czasowej zostanie dotknięta skutkami kryzysu, ponieważ w dalszym ciągu są kontynuowane inwestycje z poprzednich lat. W skali europejskiej możemy spodziewać się spadku popytu w latach 2021-2022 ze względu na spadek nowych inwestycji. Niemniej jednak po III kwartałach nasze wyniki finansowe w dalszym ciągu kształtują się dobrze. Na rynkach europejskich wypracowaliśmy 65 proc.  przychodów, a wzrosty w stosunku do poprzedniego okresu odnotowaliśmy również na rynkach Europy Wschodniej i Azji - mówi Krzysztof Domarecki, prezes Grupy Selena.   

Jak dodaje, obecnie głównym wyzwaniem, przed którym stoją liderzy Seleny jest utrzymanie relacji z n klientami w dobie pandemii m.in. poprzez nowe kanały dotarcia (online) oraz dedykowaną ofertę produktową, która pomoże im przetrwać okresu spowolnienia.

- Wprowadziliśmy na rynek nową serię produktów – FAST & PRO, które w znaczący sposób przyspieszają pracę na budowie, co pomaga w odrobieniu potencjalnych zaległości. Produkty te zmieniają również tradycyjny model pracy na szybszy, prostszy i bardziej nowoczesny. Od początku działalności stawialiśmy na produkty innowacyjne dostosowane do oczekiwań wykonawców na ponad 100 rynkach, w tym roku inwestujemy w szybkość aplikacji, bezpieczeństwo oraz rozwiązania proekologiczne (w tym również oparte na surowcach odnawialnych) – komentuje Krzysztof Domarecki.

  • 1
  • 2

WSZYSTKIE KOMENTARZE (0)


Nie ma jeszcze komentarzy. Twój może być pierwszy.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 184.72.102.217
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin serwisu

REKOMENDOWANE DLA CIEBIE

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!