Czystość wpływa na sprzedaż


Toalety to newralgiczne miejsca na mapie centrum handlowego. Ich czystość coraz częściej rzutuje na wybór miejsca na zakupy – szczególnie dotyczy to rodzin z dziećmi. Efekt? Traci i galeria, i najemcy.
Nieskazitelnie czyste i pachnące toalety w galerii handlowej robią wrażenie – jednak taki obrazek to rzadkość na polskim gruncie. Choć zdarzają się wyjątki, to w większości obiektów obszary te pozostawiają wiele do życzenia.
Sanitariaty z dużą ilością ciepła i wilgoci, o dużym natężeniu ruchu, są najbardziej podatne na zabrudzenia np. kamień wodny, osady wapienne, urynowe, rdzę, tłuszcze czy resztki mydła. W takim środowisku szybko rozwijają się drobnoustroje i wytwarzają nieprzyjemne zapachy.
Efekt? Zaniedbania czystościowe mogą wpłynąć na negatywną opinię wśród odwiedzających, szczególnie tyczy się to rodzin z dziećmi, które w galeriach spędzają więcej czasu. To, co jest pojedynczym problemem i dyskomfortem dla klienta, staje się wielokrotnym problemem dla kilkuosobowej rodziny.
I choć galerie kuszą obietnicą „rodzinnych zakupów” to wystarczy wejść do toalety, by przekonać się, na ile warunki sanitarne będą przyjazne rodzinom. W jednej z ankiet agencji Harris Interactive, aż 50% osób przyznało, że opinią o brudnych toaletach dzieli się z przyjaciółmi i rodziną. Takie recenzje i niezadowolenie klientów może skrócić czas zakupów lub zadecydować o wyborze konkurencyjnego obiektu z lepiej utrzymanymi sanitariatami.
- Toaleta w galerii handlowej nie musi być designerska, ale powinna być funkcjonalna i czysta. To ważny czynnik, nie tylko dla komfortu użytkowników, ale również ich zdrowia. Toalety publiczne stwarzają wręcz idealne warunki dla rozwoju zarazków, wirusów czy pleśni, które z łatwością będą migrować z powierzchni sanitarnych na dłonie - mówi Agata Froń, ekspert ds. czystości Clinex.
Nie tylko mycie, ale i dezynfekcja
Sprzątanie toalet w obiektach publicznych, takich jak centra handlowe, nie jest sprawą łatwą. Kluczem do osiągnięcia schludnej i estetycznej toalety jest doświadczony serwis sprzątający oraz profesjonalne preparaty, które ułatwią osiągnięcie wysokiego poziomu higieny. Czyszczenie i pielęgnacja toalet opiera się na systematyce oraz odpowiednich metodach działania. Jak często powinno się o nie dbać?
- Sprzątanie toalet powinno odbywać się przed lub po otwarciu obiektu, a także w przypadku trudnych zabrudzeń, niemożliwych do usunięcia na co dzień. Do tego dochodzi serwis bieżący: codzienne usuwanie zanieczyszczeń, konserwacja i naprawa urządzeń oraz uzupełnianie środków higienicznych. Równie irytujący dla klienta, co brudna toaleta, może być brak papieru, mydła czy zepsute suszarki do rąk - mówi Agata Froń.
WSZYSTKIE KOMENTARZE (0)
Nie ma jeszcze komentarzy. Twój może być pierwszy.