Impel sięgnął po milion


Grupa Impel osiągnęła w pierwszym półroczu 2018 r. przychody ze sprzedaży na poziomie 1 047 mln zł, i wypracowała zysk operacyjny w wysokości 21,2 mln zł
Zwiększenie zysku operacyjnego w porównaniu do analogicznego okresu roku ubiegłego jest efektem konsekwentnie realizowanej polityki optymalizowania portfela klientów, oraz sukcesywnej zmiany wewnętrznej struktury organizacyjnej w kierunku konsolidacji spółek i obszarów.
Po bardzo istotnych zmianach legislacyjnych w latach 2016-2017, które zwiększyły realne koszty pracy o ponad 30 proc. na polskim rynku usług, Impel w 2018 roku powrócił na ścieżkę poprawy rentowności wyników operacyjnych. Jednocześnie, konsekwentnie wdrażana Polityka Korporacyjna polegająca m.in. na konsolidacji spółek grupy, nowym podziale segmentowym, głębokich zmianach funkcjonalnych wpływa na zmniejszenie kosztów pośrednich zarządzania oraz poprawia efektywność sprzedaży. Grupa wypracowała zysk netto na poziomie 9,4 mln zł.
- Na trudnym rynku usług, nasze fundamenty finansowe: płynność oraz zadłużenie uległy zdecydowanej poprawie i stanowią zaplecze do zwiększenia dynamiki wzrostu w przyszłych okresach. Dodatkowo realizacja strategii, w której znaczącą rolę przejmuje pion rozwoju, wzmocniła w naszej organizacji działania osób odpowiedzialnych za rozwój produktów, innowacje produktowe i procesowe, organizacyjne oraz technologiczne w biznesie - podkreśla Grzegorz Dzik, prezes zarządu Impel SA.
Priorytetem dla obszaru Facility Management w warunkach silnej presji płacowej jest ograniczenie dynamiki sprzedaży, ponadto rezygnacja z kontraktów, w których klient nie zgodził się na adekwatne wzrosty ceny usługi pokrywające niespotykaną dynamikę wzrostu płac. W pierwszej połowie 2018 roku segment Facility Management wypracował przychody ze sprzedaży na poziomie 742,9 mln zł oraz zwiększył EBIT o 17 proc., który finalnie wyniósł 10,75 mln zł. Grupa prowadzi w dalszym ciągu działania mające na celu optymalizację portfela zamówień w tym segmencie poprzez skupienie działalności handlowej i operacyjnej na kontraktach mogących zapewnić oczekiwaną rentowność.
- Podczas rozmów z naszymi klientami wskazujemy możliwość wykorzystywania nowoczesnych rozwiązań technicznych i organizacyjnych w realizacji usług związanych m.in. z ochroną i utrzymaniem czystości. Wspólna ocena potrzeb i pokazanie pełnego spektrum możliwości, w tym wynikających z sytuacji na rynku pracy, znacząco wpływa na docelowy kształt, zakres i koszt usług. Naszym celem jest optymalne zarządzanie usługami dla klientów, dlatego stworzyliśmy rozwiązanie informatyczne, zapewniające klientowi dostęp do pełnej informacji na temat realizowanych dla niego zadań, ich zakresu, zmienności i kosztów. Portal Klienta i360 to dostęp do pełnej informacji - mówi Jakub Dzik, wiceprezes zarządu.
- 1
- 2
WSZYSTKIE KOMENTARZE (0)
Nie ma jeszcze komentarzy. Twój może być pierwszy.