Polacy coraz większa wagę przykładają do środowiska pracy. Etyka w firmie jest trzecim, po kwestii rozwojowej i finansowej, najczęściej wymienianym czynnikiem, który może determinować kandydatów do zmiany miejsca zatrudnienia. W 1 kwartale 2018 r. na istotność tego aspektu wskazało o 3 p.p. więcej badanych niż w analogicznym okresie w 2017 r. Jeszcze większą rolę odgrywa społeczna odpowiedzialność biznesu (CSR), na którą zwraca uwagę 2/3 polskich pracowników.

Jak pokazuje badanie, zainteresowanie tematem CSR jest większe wśród młodszych pracowników i stosunkowo maleje w starszych grupach wiekowych. Przestrzeganie zasad społecznej odpowiedzialności jest ważnym aspektem dla niemal 70 proc. badanych między 18 a 29 r. ż. i 66 proc. 30-to i 40-to latków. Wśród ankietowanych powyżej 50 r.ż., znaczenie tej kwestii potwierdziło 63 proc. ankietowanych. Wg badania, zwolennikami idei CSR częściej są mężczyźni niż kobiety. Ponad 73 proc. panów i 60 proc. kobiet przyznało, że chciałoby pracować w społecznie odpowiedzialnej firmie.

– Wyniki badań przeprowadzone wśród polskich respondentów pokrywają się także z globalnymi tendencjami. Deloitte w Millennial Survey 2017 zwraca uwagę, że dla milenialsów, czyli obecnych 20-to i 30-latków, duże znaczenie ma zaangażowanie biznesu w działania społeczne. 75 proc. przedstawicieli tego pokolenia uważa, że biznes ma pozytywny wpływ na społeczeństwo, jednak taki sam odsetek przyznaje, że firmy nie wykorzystują swojego potencjału, aby pomóc w zwalczaniu problemów społecznych - mówi Piotr Dziedzic, dyrektor w Michael Page i członek zarządu Polskiego Forum HR.

Potrzeba angażowania się w działania CSR widoczna jest nie tylko ze strony pracowników, ale także pracodawców. Jak wynika z raportu Francusko-Polskiej Izby Gospodarczej, coraz więcej firm zauważa realne korzyści wynikające z aktywności na tym polu. 64 proc. przedsiębiorstw traktuje to, jako szansę na wzmocnienie własnego wizerunku, natomiast już 44 proc.właścicieli przyznało, że CSR pomaga im zdobyć zaufanie i lojalność pracowników. To tłumaczy, dlaczego coraz więcej działań z zakresu społecznej odpowiedzialności biznesu adresowana jest głównie do zespołu, a w drugiej kolejności do konsumentów i otoczenia.

Biura do wynajęcia. Zobacz oferty na PropertyStock.pl