- Rynek efektywności energetycznej ma ogromny potencjał. Dysponujemy odpowiednią technologią, modelami biznesowymi, które pozwalają na obniżenie kosztów i nakładami inwestycyjnymi. Brakującym elementem układanki jest brak świadomości końcowych użytkowników - mówił Alexandre Farion, członek zarządu, dyrektor handlowy Grupy Veolia w Polsce i podał przykład: - Zainstalowaliśmy nasze rozwiązania pozwalające obniżyć koszty energii o ok. 12 proc. w 300 budynkach w Warszawie. W każdym liczącym około 100 mieszkań budynku, według naszych obliczeń, można zaoszczędzić ok. 50 tys. zł. Dlaczego ten model biznesowy został zastosowany w nielicznym „gronie” naszych klientów? Bo użytkownicy nie zdają sobie sprawy z tego, ile mogą zaoszczędzić poprzez wdrożenie nowej technologii. Przed nami jeszcze wiele do zrobienia.

Z tą opinią zgodził się Mariusz Kondraciuk, Siemens Sp. z o.o., dyrektor Siemens Smart Infrastructure. - Niska świadomość w połączeniu z obawami dotyczącymi wysokich kosztów inwestycji w efektywność energetyczną jest dużą barierą – dodał.

Biura do wynajęcia. Zobacz oferty na PropertyStock.pl

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU (83%) JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU PROPERTYNEWS.PL