Pandemia podkreśla walory certyfikacji WELL


Pandemia i doświadczenia z nią związane sprawią, że na znaczeniu zyskają kwestie dotykane choćby przez certyfikację WELL, w której obsługa i utrzymanie techniczne nieruchomości na najwyższym poziomie jest niezwykle istotne, bo dotyczy tego, jak budynek oddziałuje na jego użytkowników - uważa Agnieszka Kamińska, prezes AGIS Managment Group.
• Lockdown wcale nie pozwala obniżyć kosztów utrzymania nieruchomości, choć wielu najemców tak uważa i tego oczekuje od firm FM.
• Wirtualna recepcja, ochrona w formie wyrafinowanego monitoringu lub przegląd pomieszczeń technicznych za pomocą VR – czy pandemia to dobry czas na zastępowanie pracy ludzkiej automatyzacją i robotami?
Biura do wynajęcia. Zobacz oferty na PropertyStock.pl
• Rośnie rola kompetencji specjalistycznych i menadżerskich w branży FM. Pandemia i doświadczenia z nią związane sprawią, że na znaczeniu zyskają kwestie dotykane choćby przez certyfikację WELL.
Według ekspertów – w dobie pandemii – rośnie rola kompetencji specjalistycznych i menadżerskich w branży FM. Czy nie brakuje specjalistów na rynku? A może rodzą się nowe specjalizacje?
Agnieszka Kamińska, prezes AGIS Managment Group: Oczekiwania wobec pracowników, problemy z pozyskaniem specjalistów i zaspokojeniem tych potrzeb, występowały przed pandemią. Na pewno pandemia i doświadczenia z nią związane sprawią, że na znaczeniu zyskają kwestie dotykane choćby przez certyfikację WELL – a tu obsługa i utrzymanie techniczne nieruchomości na najwyższym poziomie jest niezwykle istotna, bo dotyczy tego, jak budynek jako przestrzeń oddziałuje na jego użytkowników.
Firmy mierzą się z pracą zdalną, która prawdopodobnie zostanie z nami na zawsze, choćby w formie hybrydowej. Co to oznacza dla branży FM. Czy rzeczywiście poszukiwani są już specjaliści FM o wysokich kompetencjach miękkich, umiejętnościach komunikacji i empatii, którzy będą potrafili pracować z zespołami HR przy tworzeniu atrakcyjnych, przyjaznych miejsc pracy?
Wymagania te były już przed pandemią, a dzisiejsze czasy tylko sprawiły, że te kompetencje jeszcze bardziej zyskują na znaczeniu. W dużej mierze firmy FM, takie jak AGIS, poprzez kulturę pracy oraz szacunek pracodawca-pracownik-klient narzucają pewien jakościowy sznyt wzajemnego oczekiwanego bycia partnerem biznesowym.
- 1
- 2
© Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
WSZYSTKIE KOMENTARZE (0)
Nie ma jeszcze komentarzy. Twój może być pierwszy.