PARTNERZY PORTALU


Rośnie szacunek biznesowy do branży FM

Rośnie szacunek biznesowy do branży FM
Szacunek do tego zawodu bardzo wzrośnie, biorąc pod uwagę fakt, że inwestycje w nowe nieruchomości nie zwalniają, co będzie skutkowało coraz większym zapotrzebowaniem na wykwalifikowanych pracowników - prognozuje dyrektor generalny firmy AGIS Jerzy Szulc. Fot. Mat. prasowe
  • Autor: PropertyNews.pl
  • Dodano: 08 lut 2021 17:58

Czekają nas w następnych latach duże trudności z powodu braku odpowiedniej kadry z jednoczesnym wzrostem wynagrodzenia. Szacunek do tego zawodu bardzo wzrośnie, biorąc pod uwagę fakt, że inwestycje w nowe nieruchomości nie zwalniają, co będzie skutkowało coraz większym zapotrzebowaniem na wykwalifikowanych pracowników - prognozuje dyrektor generalny firmy AGIS Jerzy Szulc.

  • Autor: PropertyNews.pl
  • Dodano: 08 lut 2021 17:58

Branża obsługi obiektów zatrudnia więcej osób niż firmy budowlane i jest porównywalna do sektora transportowego i magazynowego. Czy przez pandemię, w której nie brakuje wyzwań związanych z budynkami, jeszcze bardziej wzmocni się znaczenie tego segmentu? Czy w obliczu kryzysu, gdy wszyscy „uciekli” na home office, wzrósł szacunek biznesowy do FM? 

Sprawna eksploatacja 

- Jestem w tej branży od ponad 20 lat. Dokładnie obserwuję rozwój i zadanie tego sektora w funkcjonowaniu nieruchomości komercyjnych. Przez ostatnie lata wybudowano w Polsce bardzo dużo nowych budynków biurowych, handlowych, parków logistycznych, obiektów sportowych, muzealnych i konferencyjnych. Każda z tych nieruchomości, pomimo innego przeznaczenia, stawia przed nami podobne zadania, jakim jest sprawność techniczna instalacji i urządzeń w budynkach, niezależnie od sytuacji związanej z pandemią - opisuje dyrektor generalny firmy AGIS Jerzy Szulc.

Przypomina jednocześnie, że celem każdej nieruchomości komercyjnej jest osiąganie jak największych przychodów z najmu przy maksymalnym ograniczaniu kosztów eksploatacyjnych, w sytuacji kiedy większość najemców preferuje pracę zdalną.

- Nasze zadanie zatem to taka eksploatacja, która - przy zachowaniu gwarancji ich sprawności - pozwoli osiągnąć jak najniższe koszty związane ze zużyciem mediów w budynkach. Wymaga to od naszych pracowników dużej wiedzy i zaangażowania, aby wszystkimi sposobami ograniczyć koszty eksploatacyjne przy jednoczesnym zachowaniu bezpieczeństwa w zakresie DTR urządzeń, przepisów pożarowych oraz wymogów, jakie stawiają nam umowy z najemcami - podkreśla Jerzy Szulc. 

Rośnie znaczenie FM 

Znaczenie sektora FM rośnie, stawiając nowe wyzwania i żądania coraz większych kwalifikacji pracowników.

- Niestety napotykamy na duże trudności w znajdowaniu odpowiednio wykwalifikowanych pracowników. Brak branżowych szkół i czas jaki jest potrzebny do osiągnięcia poziomu kwalifikacji w oparciu o doświadczenie wynoszący co najmniej trzy do pięciu lat w tej branży, powoduje duże trudności w realizacji kontraktów - przyznaje Jerzy Szulc.

Dobrzy pracownicy pracują u konkurencji i - aby ich zwerbować - trzeba oferować coraz większe wynagrodzenie, co jest w sprzeczności z oczekiwaniami klienta.

- Dlatego czekają nas w następnych latach duże trudności z powodu braku odpowiedniej kadry z jednoczesnym wzrostem wynagrodzenia. Jeśli się tak stanie, to szacunek do tego zawodu bardzo wzrośnie, biorąc pod uwagę że inwestycje w nowe nieruchomości nie zwalniają, co będzie skutkowało coraz większym zapotrzebowaniem na wykwalifikowanych pracowników - prognozuje dyrektor Jerzy Szulc.


WSZYSTKIE KOMENTARZE (0)


Nie ma jeszcze komentarzy. Twój może być pierwszy.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.239.33.139
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin serwisu

REKOMENDOWANE DLA CIEBIE

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!